“OPEN SCORE” - ćwiczenia z “instant composition” - Chylińska/Pastuszak

termin i miejsce
10 września
Zajezdnia - godz. 10.00-10.30
LPP fasada i okolice - godz. 11.00-12.00
ISE okolice - godz. 15.00-16.00
11 września
Żabi Kruk 14 - godz. 14.00-15.00
Jak co roku podczas festiwalu Open House Gdańsk współpracujemy z mieszkańcami dzielnicy, żeby uczynić kolejną edycję bardziej pełną i interesującą. Tak jest i tym razem. Tak się składa, że Dolne Miasto i Stare Przedmieście zamieszkują bardzo ciekawe osobowości, takie jak tancerki i choreografki Natalia Chylińska i Kasia Pastuszak, które zaproszą Was na autorską grę miejską, gdzie zamiast szukać fantów, będziecie odczytywać instrukcje do wspólnej partycypacji w życiu dzielnicy.
Open score to seria wlepek/instrukcji (score) rozmieszczonych w różnych punktach w przestrzeni Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia (szukajcie ich także na koszulkach naszych wolontariuszy). Instrukcje potencjalnie sprowokują pojawienie się nowych zdarzeń w otoczeniu. “Instruktorki” kierują się w swoim działaniu ideą poszerzania ciało - umysłowej świadomości i budowania mikro relacji z przestrzenią. Same poddadzą się swojemu ćwiczeniu, budując na bieżąco choreografię (instant composition) na dwa ciała i otoczenie.
Katarzyna Pastuszak – tancerka/performerka, choreografka; dyrektor artystyczna Amareya Theatre & Guests, adiunktka w Zakładzie Badań nad Sztukami Performatywnymi (IAiA - Uniwersytet Gdański), członkini Grupy Badawczej Between.Pomiędzy (UG), związana także z CEMiPoS (Sapporo). W działaniach artystycznych porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i teatru fizycznego, łącząc poszukiwania ruchowe z aktualnymi nurtami myśli humanistycznej (Donna Haraway, Anna Lowenhaupt Tsing, Roisi Braidotti, Jolanta Brach-Czaina i in.). Bada też relacje między storytellingiem i choreografią, tworząc spektakle i performensy oparte na herstoriach i pamięci ciała. W ostatnim czasie szczególne miejsce w jej praktyce artystycznej zajmuje królestwo grzybów (fungi).
Natalia Chylińska – artystycznie związana z Amareya Theatre & Guests, SEED Artists. W działaniach artystycznych porusza się pomiędzy pracą (z) ciałem/ruchem, tekstem, materiałem dźwiękowym i wizualnym. Lubi pracować interdyscyplinarnie, wielowarstwowo. Ostatnie projekty: projekt Home (Sue Schroeder/Core Dance Company), NTTL (Sue Schroeder/roza centre), Yizkor (Maya Ciarrocchi, Andrew Conklin/roza centre); projekt Niepodległa bez granic. Pol(s)ka w Japonii 2021 (Amareya Theatre & Guests); spektakl Anatomie (Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak / stypendium kulturalne miasta Gdańska, Stow. Amareya Art (współprodukcja); W ramach tańca: Wrzeszcz (polka dot); warsztaty dla osób z chorobą Parkinsona (Park On). Zainteresowania artystyczne: wątki ekologiczne (ekofeminizm, głęboka ekologia), praktyki (nie)pamiętania (ciała), studia dźwiękowe/praktyki dźwiękowe/praca z głosem, codzienność, ciało queerowe/życie queerów.